Świat marketingu cyfrowego nie stoi w miejscu, nawet przez sekundę. Jednocześnie, ciągłe docieranie do szerszej i szerszej publiczności, wydaje się — nie bez przyczyny — być kosztownym przedsięwzięciem, prawda? Ciągle rosnące inwestycje w marketing i reklamę to jedna ze ścieżek. Inną, która jest również w Twoim zasięgu, jest recykling treści.
Jego zaleta? Oferuje możliwość poszerzenia grona odbiorców, ale nie musisz wyciągać od razu portfela.
Czy opłacalna ekspansja grona odbiorców jest możliwa?
Wiele osób uważa, że poszerzenie grona odbiorców wymaga dużego zaangażowania finansowego. Recykling treści to praktyczne rozwiązanie i przyjazna dla budżetu alternatywa, albo uzupełnienie działań. Zamiast ciągłego tworzenia nowych treści, wykorzystujesz te istniejące i dajesz im drugie (i kolejne) życia.
Jak to zrobić? Oto praktyczne kroki:
Wszystko wszędzie? Tak! Adaptacja międzyplatformowa:
Sprawdź, jakimi treściami dysponujesz i wybierz te, które radziły sobie świetnie za pierwszym razem. Nie zapominaj tylko o orientacji na cel, jaki mają spełnić, żeby Twoje działanie nie stało się sztuką dla sztuki. Teraz zmień przeznaczenie tych skutecznych treści, aby dopasować je do różnych platform mediów społecznościowych. Jak? Przekształć post na blogu w cykl treści na Instagramie lub nakręć na jego podstawie wideo i opublikuj ten film na YouTube.
Pokaż im! Czyli twórz zasoby wizualne:
Dane statystyczne, procesy i kluczowe punkty zamieniaj na infografiki. Wielu osobom taka forma ułatwia zrozumienie i bardziej przykuwa uwagę, niż sam tekst. Można je udostępniać na platformach takich jak Pinterest, Instagram, Facebook.
Aktualizuj wpisy gościnne:
Publikujesz w branżowych portalach? Zrób aktualizację istniejących artykułów gościnnych. W ten sposób możesz nie tylko zwiększać zasięgi, ale też budujesz pozycję eksperta, bo to Ty dostarczasz i omawiasz aktualne sprawy.
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji
Bez względu na to, czy tworzysz treści samodzielnie, czy zlecasz ich tworzenie, inwestujesz w ich powstanie czas i pieniądze. Recykling treści to strategia, która pozwala Ci maksymalizować zwrot z tej inwestycji, przedłużając żywotność i zasięg istniejących treści.
Jakie praktyczne kroki pozwolą Ci uzyskać zwrot z inwestycji?
Twój priorytet: kontent Evergreen:
Skoncentruj się na tworzeniu treści, które pozostaną aktualne w miarę upływu czasu. Niech to będzie Twój core, do którego zawsze odbiorcy mogą szybko dotrzeć. Również jego fragmenty, czy pojedyncze aspekty, można wielokrotnie wykorzystywać i udostępniać w mediach społecznościowych bez utraty ich aktualności.
Stwórz kalendarz treści strategicznych:
Spójrz na swoje cele i plany z lotu ptaka i zaplanuj, kiedy i gdzie będą udostępniane treści pochodzące z recyklingu. Dobrze zorganizowany kalendarz treści zapewni Ci spójne i przemyślane podejście do dystrybucji treści. A co najważniejsze — odciąży w najbardziej gorących komunikacyjnie momentach.
Listy do wiernych odbiorców, czyli e-mail marketing:
Całe kampanie e-mailowe, możesz postawić na recyklowanych treściach! Albo przynajmniej sensownie je nimi uzupełnić. Są w końcu komunikaty, które się powtarzają — jak Twoje rozwiązania częstych problemów odbiorców, prawda? Dlatego również tutaj, do pozyskiwania potencjalnych klientów i utrzymywania zaangażowania odbiorców w dłuższej perspektywie, przydadzą się fragmenty, aktualizacje lub linki do odpowiednich treści pochodzących z recyklingu.
To jak, od dziś zaczynasz recyklować treści?
Recykling treści to nie tylko kolejna taktyka oszczędzająca czas i pieniądze; to strategiczne podejście do poszerzania grupy odbiorców i maksymalizacji wpływu treści — wyciskania ich do ostatniej kropli. Dzięki zmianie przeznaczenia i redystrybucji istniejącego kontentu możesz sięgnąć po niewykorzystany do tej pory potencjał.
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi wpisami, w których znajdziesz więcej praktycznych wskazówek i instrukcji krok po kroku, pokazujących, w jaki sposób recykling treści może być prawdziwym game changerem i wynieść Twój biznes na nowy poziom!
Ola